Thereses digitale klasserom

-Nettsteder brukt i mitt digitale klasserom-

Down for Everyone Or Just Me?

leave a comment »

Det hender nettsider ikke virker. Jeg kan sitte og jobbe med It’s Learning (ikke helt tilfeldig valgt eksempel) og plutselig forteller skjermen meg at nettsiden jeg ønsker ikke kan nås. Jeg stønner, men har to muligheter. Fram til nå har jeg ringt til skolens IT-avdeling og lansert spørsmålet «Er det nede for alle, eller er det bare min pc?». Som regel har jeg ikke fått noe klart svar. Så jeg har funnet en annen løsning. Nettsiden «Down for Everyone Or Just Me?». Jeg går inn på nettsiden, legger inn URL’en til nettsida som ikke funker og får øyeblikkelig svar på om det bare er meg, eller om siden er nede for alle. Det løser ikke nødvendigvis problemet, men da vet jeg i det minste om jeg skal kaste pc’en ut av vinduet eller om jeg skal forbanne internett. Og mens jeg venter på at nettsiden skal funke igjen, kan jeg jo gå på twitter og sjekke om andre klager over samme problemet med nettsida ved å søke på hashtag’en med nettsidas navn.

Written by Therese Holm

15/10/2011 kl. 21:40

Legg igjen en kommentar

