Thereses digitale klasserom

-Nettsteder brukt i mitt digitale klasserom-

Coke & Popcorn

leave a comment »

Eksempler på tv-serierJeg er litt usikker på om denne sida egentlig skal anbefales, siden jeg er usikker på om den egentlig er lovlig… men den fortjener en liten omtale: Coke & Popcorn er en side der du kan se tv-serier. Mange ulike tv-serier. Og du kan se dem gratis.  Såvidt jeg kan se er de fleste seriene amerikanske og de har ingen undertekster. Ergo kan de muligens brukes i engelskundervisningen, noen av dem i allefall. Det er jo noe helt annet å følge med på en tv-serie uten tekster enn en tv-erie med tekster.

Noen av seriene som finnes på sida er tegnefilmserier som Family Guy og South Park, ungdomsserier som Glee, Gossip Girl, Vampire Diaries og One Tree Hill, komiserier som How I Met Your Mother, Friends, Two and a Half Men og krimserier som Criminal Minds, CSI, Prison Break og Boston Legal – for å nevne noen. Totalt ligger det nå 60-70 ulike serier på denne sida og venter på deg. Og siden jeg er usikker på lovligheten, får jeg legge til: Så lenge det varer. Coke & Popcorn, altså.

Written by Therese Holm

02/05/2012 kl. 12:52

Publisert i Nettsted, engelsk

Legg igjen en kommentar

