Thereses digitale klasserom

-Nettsteder brukt i mitt digitale klasserom-

Make mistakes

leave a comment »

Nytt skoleår på trappene, her er første leksjon for spanskelevene mine: Gjør feil. Det er de du lærer av. Og du gjør ikke feil hvis du ikke prøver. Så prøv, gjør feil og lær. Jeg insisterte en gang for min franske flatmate at jeg var en limpistol. Jeg insisterte så lenge at hun til slutt sa, «D’accord, du er en limpistol». Deretter slo jeg opp ordet, og lærte både ordet for limpistol OG ordet for kvinnelig samler. For det var dét jeg egentlig prøvde å si. Ergo: Gjør feil. Og lær av dem.

Kilde: http://thesocietyofthespectacle.com/wp-content/uploads/2009/11/61_61makemisteakslow.jpg

Written by Therese Holm

12/08/2012 kl. 02:28

Legg igjen en kommentar

