Thereses digitale klasserom

-Nettsteder brukt i mitt digitale klasserom-

Oslo Ess kommer!

leave a comment »

Den gledeligste beskjeden på planleggingsdagen i går var at bandet Oslo Ess kommer på besøk til SVGS i september, og skal holde konsert! Jeg tror ikke det er så veldig mange av kollegene mine som har hørt noe særlig på Oslo Ess, men jeg er litt blodfan og synes musikken er strålende. Den nye singelen, Bislett Stadion, for eksempel? Aaah, gladmusikk!

Håper endelig norsklærerne hiver seg rundt og går i gang med litt tekstanalyse på tekstene til bandet, sånn at elevene våre har et visst forhold til sangene når bandet kommer. Antakeligvis  er bandet allerede kjent for enkelte elever, men det skader ikke om flere får med seg tekstene til Alt jeg trenger, Hold deg våken, Caroline, Lang vei til himmelen og Bislett stadion, for å nevne noen. Det er vel morsommere for bandet også om elevene synger med?

Her er en akustisk versjon av Alt jeg trenger:

 

Og her, musikkvideoen til Hold deg våken:

 

Åh, jeg gleder meg til å se dem live igjen!

 

Written by Therese Holm

15/08/2012 kl. 22:38

Legg igjen en kommentar

