Thereses digitale klasserom

-Nettsteder brukt i mitt digitale klasserom-

The Kiwi

leave a comment »

Da jeg rydda opp i noen bilder på pc’en her om dagen, kom jeg over bildet under.

Hvilket minnet meg på da jeg sist brukte dette bildet – i en 1. klasse som skulle ha om New Zealand. Jeg viste elevene bildet og snakket om at ordet «kiwi» er interessant siden det både betegner en fugl, en frukt og en newzealender. En elev som tydeligvis ikke helt hadde fulgt med i min utgreiing, kikka plutselig opp på bildet og sa: «Åh, så når jeg spiser kiwi, så spiser jeg egentlig en fugl??». Eh. Vel, vi fikk i alle fall snakka om photoshopping og bildeendringer og hvorfor man ikke kan stole på bilder en finner på nettet. Så noe nyttig kom da ut av det!

Written by Therese Holm

30/09/2012 kl. 01:01

Legg igjen en kommentar

