Thereses digitale klasserom

-Nettsteder brukt i mitt digitale klasserom-

NewsTickers – på spansk, tysk og fransk

leave a comment »

Siden vi skal i gang med LinguaStudio igjen, og siden jeg er lei av å rippe lyttecd’er for å få lytteoppgaver til å legge inn, er jeg litt på jakt etter digitale lytteoppgaver for tida. På sidene til Vidas ligger det alltid noen lytteoppgaver (med tekst) som har med aktuelle tema å gjøre – og jeg har brukt flere av disse med hell. Men i tillegg til de 5-6 oppgavene som ligger der, finnes jo en god del oppgaver på nettsida NewsTickers, som oppgavene er henta fra. Der kan en dessuten søke etter innleste tekster innen forskjellige tema. Hver tekst / lytteoppgave er merked med hvilket nivå den passer for, etter den europeiske språkperm-standarden (A1, A2, B1 etc).  Arkivet til NewsTickers strekker seg tilbake til 2004, så her er det mange korttekster / lyttetekster å utforske for den som vil. Jeg pleier å legge en lenke til teksten på NewsTickers i oppgavefeltet i LinguaStudio, og ber elevene om å åpne den i en ny fane, og deretter gjøre det oppgaveteksten min ber dem om – lytte og respondere.

Skal du ha lyttetekster / korrekster på spansk – klikk her.

Skal du ha lyttetekster / korrekster på fransk – klikk her.

Skal du ha lyttetekster / korttekster på tysk – klikk her.

Slik ser en typisk side i NewsTickers ut:

 

Written by Therese Holm

09/10/2012 kl. 14:52

Legg igjen en kommentar

