Thereses digitale klasserom

-Nettsteder brukt i mitt digitale klasserom-

Google-søk brukt i ny reklame

leave a comment »

Jeg har lest om denne kampanjen flere steder i det siste, og synes den er interessant, i kombinasjonen av ekte Google-søk, med bilder av kvinner. Reklamen er for UN Women, og bruker kombinasjonen av et bilde av en kvinne med et bilde av Google-søk, der autofullfør-funksjonen foreslår vanlige fullføringer av setninger som «Women need to…», «Women should…»og «Women shouldn’t…» – for å nevne noen. Ifølge FNs sider er det Memac Ogilvy og Mather Dubai som står bak ideen til kampanjen, og bildene taler vel egentlig for seg selv. Jeg sparer dem til neste runde med Langauge and Mass Media med IB-klassene, der vi skal analysere bruk av bilder og tekst i reklame – og det går forsåvidt også inn under Language in a Cultural Context – for hvis en ikke kjenner til Googles autofullfør-funksjon, så vil kanskje noe av poenget med reklamen gå en hus forbi?

women cannot

women need to

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Under, en close-up av bildeteksten i en av reklamene, og over det, et par eksempler på bildene brukt i reklamekampanjen. Les mer om kampanjen her.
women should h

Written by Therese Holm

23/10/2013 kl. 01:00

Publisert i Nettsted, engelsk

Tagged with

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: