Thereses digitale klasserom

-Nettsteder brukt i mitt digitale klasserom-

Día de los muertos – igjen

with one comment

Den kommer alltid litt brått på, Día de los muertos! Jeg har omtalt et par ressurser tidligere her på bloggen, men her er noen nye favoritter:

Først, en animasjonfilm som riktignok ikke har noe tale, men som likevel får fram budskapet:

Fremmespråksenteret har et fint opplegg som riktignok passer best for nivå III, det finner du her.

Colby sine sider kombinerer verbbøying og Día de los muertos. En kan jo aldri få nok av verbbøying… Nettstedet har også andre oppgaver relatert til Día de los muertos, og en bildeserie.

Kanskje du vil at elevene skal lage sitt eget virtuelle alter og lese om de ulike tingenes symbolske betydning? Gå til denne sida. Under ser du et bilde av et virtuelt alter jeg har laget. Kan jo være en fin oppgave, å be elevene dekorere alteret og deretter fortelle, på spansk, om hvorfor de har tatt med ulike ting, hva de representerer – og å fortelle om personene alteret er til ære for?

altar

Til slutt – selv om den er på engelsk, er det mange lenker til Día de los muertos-relatert stoff på denne sida også.

Written by Therese Holm

27/10/2013 kl. 00:35

Én kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] tidligere skreve om ulike opplegg jeg har brukt for at elevene skal lære om denne dagen her og her. I år legger jeg til  et par ressurser, nemlig Pregunta Ya og et par videoer jeg fant på […]


Legg igjen en kommentar

