Thereses digitale klasserom

-Nettsteder brukt i mitt digitale klasserom-

Valentine’s Day with Dorothy

leave a comment »

Valentine’s Day igjen. «Kan vi ikke se en romantisk film?» spør elevene. Nei, sier jeg, men jeg skal alltids klare å finne noen kjærlighetsdikt vi kan tolke. De stønner. Men jeg skal overbevise dem. Her er noen utvalgte «romantiske» dikt av Dorothy Parker for anledningen.

Denne er jo en klar favoritt:

Oh, life is a glorious cycle of song,
A medley of extemporanea;
And love
is a thing that can never go wrong;
And I am Marie of Romania.

-Dorothy Parker

Parkers dikt Love Song er også et strålende dikt, det kan for eksempel leses her.

Vel verdt å nevne er også Symptom Recital, som kan leses her.

Og siden en ikke kan få nok av Dorothy Parker, les også Unfortunate Coincidence, her.

Kommer du ikke i valentinsdagshumør av dette, så skjønner jeg ingenting. Og i disse moderne tider kan du selvsagt også følge Dorothy på twitter, selv om hun jo døde for en god del år siden.

 

 

Written by Therese Holm

14/02/2014 kl. 01:16

Legg igjen en kommentar

