Thereses digitale klasserom

-Nettsteder brukt i mitt digitale klasserom-

Melodi Grand Prix / Eurovision Song Contest

leave a comment »

Eurovisjonskonkurransen er rett rundt hjørnet, og jeg ser ingen grunn til å legge skjul på at jeg ELSKER Melodi Grand Prix, som jeg fortsatt kaller det. Og det er vel ingen grunn til å ikke slippe til noen av bidragene i klasserommet? Her er de fire mest aktuelle for fremmedspråksklasseromma:

Frankrike har en sang med relativt enkel tekst i år (til en forandring) – den handler om å ville ha en bart. Moustache, med Twin Twin.

 

Spania har en sang der det handler om å danse i regnet. Men hu synger i det minste på spansk i det første verset, selv om det blir mye engelsk i refrenget og videre. Dancing in the Rain, med Ruth Lorenzo:

 

Italia vrikker seg gjennom en sang som handler om byen min – La mia citta, med Emma Marrone:

 

Tyskland velger å synge på engelsk i år, sa da får de ingen hederlig omtale her, dessverre. I stedet iler jeg til og presenterer en av mine absolutte favoritter i MGP, selv om den vant noen år før jeg ble født – nemlig Monacos bidrag som gikk av med seieren i 1971. Dette er Severine og On a tous un banc, un arbre ou une rue:

Written by Therese Holm

09/05/2014 kl. 00:06

Publisert i Fra youtube, Musikk

Tagged with , , ,

Legg igjen en kommentar

