Thereses digitale klasserom

-Nettsteder brukt i mitt digitale klasserom-

Øvelse gjør mester. Faktisk.

leave a comment »

Det er veldig få som får til noe første gangen de prøver på det. Den tiende gangen derimot, da kanskje det går fint. Enten det dreier seg om å lese en roman på 150 sider på engelsk, forstå presens av uregelrette verb på spansk eller å i det hele tatt si noe på engelsk – elevene mine har en tendens til å gi opp litt for lett. De bestemmer seg for at de ikke klarer det, og så er det liksom greit – profetien blir raskt selvoppfyllende. Det var det jeg sa – jeg klarer det ikke, tenk! Kan en video om noen fantastisk søte andunger som prøver og prøver og til slutt klarer å følge etter andemor opp ei relativt bratt trapp få dem til å skjønne at de ikke kan gi seg hvis de ikke får noe til første gangen? Jeg vet ikke, men det er verdt et forsøk. Se bare her:

Written by Therese Holm

02/11/2014 kl. 01:06

Legg igjen en kommentar

