Thereses digitale klasserom

-Nettsteder brukt i mitt digitale klasserom-

Terisa Folarons Comma Story

leave a comment »

TEDEd sin side kom jeg over en video laget av Terisa Folaron, om nå man skal og ikke skal bruke komma på engelsk. Reglene er jo ikke helt like som på norsk og det hender jeg blir sittende med en tenkerynke når jeg leser elevtekster, mens jeg grubler over hva regelen _egentlig_ var. Denne korte videoen forklarer kommareglene ved hjelp av en historie med ulike karakterer, og DET gjør faktisk at det er litt enklere å huske hvordan ting skal være.

TEDEd har forøvrig masse undervisningsvideoer og undervisningsopplegg på sidene sine, innenfor en rekke fagfelt, og er vel verdt et besøk.

Written by Therese Holm

03/11/2014 kl. 00:08

Publisert i Uncategorized

Legg igjen en kommentar

