Thereses digitale klasserom

-Nettsteder brukt i mitt digitale klasserom-

Undervisningsopplegg om Fairytale of New York

leave a comment »

Fairytale of New York er jo en av de aller, aller fineste julesangene (men bare når Shane McGowan go Kirsty McColl synger den, ikke nevn Ronan Keatings versjon for meg) – derfor er det en glede å komme over et fikst ferdig undervisningsopplegg rundt sangen. Det befinner seg på Lessonstream sine sider, og er laget for språknivå B1 omtrent. Opplegget er utformet med storytelling-metoden, der elevene får gradvis mer og mer informasjon om sangen, settingen og budskapet, mens de må tenke og vurdere ulike spørsmål underveis. Det skal visstnok ta 60 minutter – jeg har ikke fått prøvd det ut selv foreløpig, men ser for meg at det sikkert kan utvides til 90, for de av oss som har den type økter.

Opplegget ligger altså her, og dette gir meg jo også en grunn til å sette inn videoen til sangen under.

 

 

 

 

Written by Therese Holm

14/12/2014 kl. 21:34

Legg igjen en kommentar

