Thereses digitale klasserom

-Nettsteder brukt i mitt digitale klasserom-

Favorittnettsteder så langt i 2015

with one comment

Det ble lite bloggoppdateringer i januar. Ingen, for å være nøyaktig.Jeg hadde ambisjoner for februar. De forsvant. Men her er en liste over de tre nettstedene jeg har brukt mest i klasserommet i 2015, så langt:

1. Flipquiz
Nettsted som lar deg lage Jeopardy-liknende oppgaver. Elevene kan spille mot hverandre i par eller grupper, eller hele klassen kan deles i grupper og konkurrere under ledelse av lærer. Fin måte å aktivisere alle på, og elever liker spill.

2. Kahoot
Kahoot blir ikke elevene lei av, virker det som, og nå begynner jeg endelig å kunne bruke noen kahoot’er om igjen, for repetisjon (med IB) og fordi temaene gjentar seg (samfunnsfaglig engelsk).

3. Duolingo
Dette nettstedet er egentlig en form for språkkurs, der en lager en bruker og lærer seg et språk (spansk, fransk, italiensk…) gjennom å lære vokabular og grammatikk litt om hverandre. En rykker stadig opp i nivå, og får en epost av og til med påminning om å fortsette å jobbe. Jeg bruker den til å lære meg italiensk, og elevene i 1+2-spansk bruker den for å repetere grunnleggende ferdigheter.

Alle tre er gratis nettsteder, enkle å bruke og oppfyller et enkelt krav: De gjør undervisninga litt morsommere både for meg og elevene.

Under ser du et bilde av noen av «kategoriene» jeg så langt har mestret i italiensk. Det er langt fram til å kunne kalle meg flytende, men en må jo starte et sted!

duolingo

Written by Therese Holm

06/03/2015 kl. 00:05

Én kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] tidligere nevnt på denne bloggen er jeg veldig glad i nettsida Duolingo for å lære språk, og holder i øyeblikket på å forstå […]


Legg igjen en kommentar

