Thereses digitale klasserom

-Nettsteder brukt i mitt digitale klasserom-

Let It Go

leave a comment »

Språkdagen er på vei (Den europeiske) og jeg samler inn tekster oversatt til alle språka som er i bruk på skolen. Det vil si, jeg forsøker å få elever til å oversette en tekst til språk de bruker, som ikke er norsk eller engelsk. Daglig dukker det opp tekster i inn-boksen min på språk som arabisk, thai, finsk, islandsk og flere. Samtidig jobber jeg med «English as a Global Language» og «Language and Identity» med 2IB, blant annet med Stephen Frys TV-serie Planet Word. Det var i knutepunktet mellom disse to aktivitetene at jeg kom over videoen under, sangen Frozen fra Disney-filmen, sunget på 25 ulike språk. Siden jeg har adoptert setningen «Let it Go» som høstens slagord i en relativt hektisk hverdag, passer det fint å vise videoen av en sang elevene allerede kan (jeg har hørt dem nynne den i klasserommet!) og nyte den på 23 andre språk.

Written by Therese Holm

14/09/2015 kl. 00:09

Publisert i Uncategorized

Legg igjen en kommentar

