Thereses digitale klasserom

-Nettsteder brukt i mitt digitale klasserom-

I Side With …

leave a comment »

 

bernie

Vel, skulle du ha sett – ut av de gjenværende presidentkandidatkandidatene er jeg visst mest enig med Bernie Sanders! Dette etter å ha tatt en rask test på nettsida ISideWith. Jeg tenker  å slippe elevene løs på denne nettsida i morgen for å se hvor de ender opp på skalaen. Selve spørsmåla er av og til litt i vanskeligste laget for 1. klassen jeg skal ha en vikartime i, men på de mer vanskelige punktene kan en få en relativt grei forklaring ved å klikke på en knapp på nettsida. Siden presidentkandidatvalget stadig er i nyhetene har vi fulgt med på NYTimes sine eminente valgsider for å se hvordan denne valgkampen utvikler seg, vi har sett på en del ulike valgkampvideoer fra diverse kandidater – og verken elevene mine eller jeg klarer helt å forstå hvorfor Trump gjør det såpass bra i de foreløpige valgrundene…

ISideWith viser forøvrig at jeg faktisk er LITT enig i enkelte av Trumps synspunkter, til min store forskrekkelse. Jeg er faktisk 25% enig med ham, ser det ut til. Dette bekymrer meg litt… Her er en oversikt over hvilke andre kandidater jeg er mest enig med:

bernie2.JPG

Nettsida viser ikke bare hvilke kandidater jeg er mest enig med, men har en del annen statistikk også som er litt interessant. Blant annet forteller den meg at jeg befinner meg på venstresida i politikken:

bernie3

Akkurat dette mistenkte jeg nok allerede… Vil du finne ut hvilke av kandidatene du er mest enig med? Gå til ISideWith og klikk i vei.

Written by Therese Holm

03/03/2016 kl. 23:45

Publisert i engelsk, Uncategorized

Tagged with , , ,

Legg igjen en kommentar

