Thereses digitale klasserom

-Nettsteder brukt i mitt digitale klasserom-

Online Sprog – undervisningsmateriale

with 2 comments

Bare en liten anbefaling om en side jeg kom over i dag – Online Sprog, en dansk side som har samlet eget materiale og lenker til andre nettsider om ulike emner innen spansk. Det dreier seg mye om lister over ord/uttrykk knyttet til spesifikke emner (På flyplassen, Gjøre innkjøp, I drosje), men siden har også enkelte infographics som er ganske smarte (med dansk oversettelse, men det bør vel norske elever forstå), lenker til sider med podcasts, læreverk med spansk som målspråk (og som regel engelsk som undervisningsspråk), selvrettende oppgaver – med mere. Jeg har ikke rukket å få full oversikt over siden ennå, siden den er ganske omfattende, men den er absolutt verdt et stopp eller flere. Online Sprog, altså. Og sidene de lenker til er altså gratis, i tilfelle det var tvil om det.

Written by Therese Holm

10/04/2016 kl. 22:29

2 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mange tak for den fine anbefaling her på din side.
    Jeg er den ansvarlige for Online Sprog, hvor jeg bl.a. samler på spansk undervisningsmateriale. Jeg vil gerne bygge nordens største site indenfor dette emne. På den måde vil spansklærere fra Norge, Danmark, Sverige og Finland have adgang til en hel masse undervisningsmateriale.
    Jeg har også inviteret folk til at sende links til andre sites og til relevante steder, hvor man finder mere undervisningsmateriale, f.eks. bøger, opgaver, artikler, m.m.
    Du er mere end velkommen til at sende dine links.
    Med venlig hilsen
    Marcelo A. Ramon
    http://www.onlinesprog.com

    Marcelo

    13/04/2016 at 08:58

    • Takk for det, Marcelo! Jeg samler som regel de linkene jeg liker her på bloggen, men hvis jeg får tid så kanskje jeg sender deg noen favoritter!
      Therese-

      Therese Holm

      15/04/2016 at 00:02


Legg igjen en kommentar

