Thereses digitale klasserom

-Nettsteder brukt i mitt digitale klasserom-

#oldschool

leave a comment »

Slik startet tirsdagen min. Absolutt alt jeg skulle gjøre i første økt lå pent nedtegnet i et notat på It’s Learning, komplett med hyperlinker til nettstedene elevene skulle jobbe med mens jeg snakket med dem om karakterer på siste prøven. Det var bare det at vi ikke kom inn på It’s Learning. Ingen av oss.

itl_fail

Men, en trenger jo ikke hyperlinker og fine notater på It’s Learning, sånn forsåvidt. Så jeg endte opp med å skrive opp adressene på nettsidene elevene skulle innom, på tavla. Med kritt og korte instrukser. Hadde jeg visst at It’s Learning kom til å være nede, hadde jeg sikkert funnet en annen måte å gi alle elevene disse lenkene på, men det kom noe overraskende på meg. Jaja. Elevene fikk trening i å være veldig nøye med å skrive inn hver eneste bokstav og siffer korrekt når de skal kopiere nettadresser, jeg ble minnet på at av og til funker det jo med #oldschool undervisning også, i kombinasjon med internettet.

Written by Therese Holm

13/10/2016 kl. 23:02

Legg igjen en kommentar

