Thereses digitale klasserom

-Nettsteder brukt i mitt digitale klasserom-

Mission US – Up From The Dust

leave a comment »

mission5

Jeg har omtalt det glimrende nettspillet Mission US tidligere på bloggen, og da jeg her om dagen skulle ha førsteklassen min til å spille A Cheyenne Odyssey, som avslutning på arbeidet om Native Americans, oppdaget jeg at det har kommet et nytt spill på sida. Up From The Dust heter detet «kapittelet» og denne gangen er handlinga lagt til 1929. Du spiller en av Dunn tvillingene som må forsøke å redde familien når The Depression setter inn. Jeg har ikke rukket å spille spillet foreløpig, men basert på presentasjonen av karakterer og deres bakgrunnshistorier er dette «kapittelet» minst like bra som de foregående fire.

Her er et bilde av karakterene du møter i spillet:

mission5b

Dette er altså det femte spillet på Mission US-sida, og samtlige anbefales hvis du jobber med amerikansk historie. De foregående kapitelen er omtalt her:

Mission 1: For Crown or Colony? (1776, dannelsen av USA)

Mission 2: Flight to Freedom (1848, borgerkrigen)

Mission 3: A Cheyenne Odyssey (1866, Native Americans)

Mission 4: City of Immigrants (innvandring, 1907-tallet)

Traileren for det nye spillet ser du under. God fornøyelse!

Written by Therese Holm

19/10/2016 kl. 22:43

Publisert i engelsk, Nettsted

Tagged with , , ,

Legg igjen en kommentar

