Thereses digitale klasserom

-Nettsteder brukt i mitt digitale klasserom-

Sergi Martin på Youtube

leave a comment »

Det har vært en del snakk om the flipped classroom, der elevene ser instruksjonsvideoer hjemme og gjør oppgaver på skolen (veldig kort fortalt!). Men jeg har ikke så lyst til å lage videoer selv – det er noe med å se meg selv på skjermen som er noe forstyrrende. Heldigvis finnes det folk som har gjort jobben for meg, som Sergi Martin, en spansklærer fra Barcelona som lager grammatikkvideoer gatelangs i Spania – og andre steder. Videoene hans får både med spansk og engelsk undertekst og er såpass lettforståelige at jeg synes de passer for mine nivå 2 VG1-elever. Jeg har brukt noen av videoene når jeg har laget blendspace-oppgaver til elevene og har gitt andre som lekser når et grammatisk fenomen skal forklares eller repeteres. Som et par smakebiter, her forklarer Sergi bruken av gusta/gustan:

 

Videoene til Sergi dekker alt fra hallo/adjø til konjunktiv og hvis du går inn på Youtube-kanalen hans, finner du alle videoene der. Avslutningsvis, herer han i Tsjekkia og forklarer bruk av  estar, ser og haber gjennom beskrivelser av byen:

 

Written by Therese Holm

28/10/2016 kl. 00:02

Publisert i Fra youtube, fremmedspråk

Tagged with , ,

Legg igjen en kommentar

